Knowledgebase
WeKo IT - Support Systeem > WeKo IT - Ticketsysteem > Knowledgebase

Search help:


U kunt geen e-mail verzenden, maar wel ontvangen

Solution

Wanneer u uw e-mail account instelt in uw e-mail programma, zoals Outlook, Thunderbird of Apple Mail, zou u zowel e-mail moeten kunnen ontvangen als versturen. In dit artikel leest u hoe u dit juist kunt instellen. 

Mocht u wel e-mail kunnen ontvangen, maar niet kunnen verzenden, ligt dit doorgaans aan een blokkade van de uitgaande mailserver door uw internetprovider. Als poort 25 door uw internetprovider geblokkeerd wordt, is het helaas niet mogelijk om met onze standaard dienstverlening e-mail te versturen via 'uw eigen' mailserver, oftewel mail.uwdomeinnaam.nl.

Helaas blokkeren ook grotere providers de internationale standaard mailpoort 25. Doorgaans bieden zij dan zelf wel een alternatieve mailserver aan. Hierbij een overzicht van bij ons bekende instellingen. Let op: onderstaande gegevens zijn voor zover wij weten correct. Mocht het versturen van e-mail alsnog niet werken, neem dan contact op met uw internetprovider om de juiste instellingen te verkrijgen.

KPN particulier & alle dochterondernemingen (Telfort, Planet, HetNet en dergelijke)
Server: mail.kpnmail.nl
Poort: 25

Ziggo
Server: smtp.ziggo.nl
Poort: 25

Tele2
Server: smtp.tele2.nl
Poort: 25

XS4All
XS4All blokkeert mailverkeer via poort 25 niet op netwerk-niveau, maar laat dit over aan de klant zelf. Meer informatie over hoe u uw poortbeveiliging als XS4All klant in kunt stellen vindt u op de XS4All Klantenservice.

Andere providers waar van bekend is dat ze poort 25 blokkeren zijn:

  • De meeste glasvezelproviders
  • OnsNet

Staat uw provider in bovenstaande lijst niet vernoemd, wil dit niet zeggen dat ze uitgaande mail niet blokkeren. Helaas krijgt u bij het versturen van e-mail geen simpele foutmelding in uw e-mail programma waar u dit gemakkelijk aan kunt afleiden.  Er zijn wel mogelijkheden hoe u kunt controleren of u een verbinding kunt maken met onze mailserver via poort 25. Dit gebeurt normaal gesproken via 'telnet'. Aangezien dit in sommige gevallen wat aanpassingen aan uw computer vereist, willen we u graag adviseren om iemand in uw omgeving te raadplegen, mocht u hier geen ervaring mee hebben.

 
Was this article helpful? yes / no
Related articles Algemene e-mail instellingen
Article details
Article ID: 1
Category: E-mail
Date added: 2017-03-09 13:28:46
Views: 319
Rating (Votes): Article rated 3.7/5.0 (3)

 
« Go back

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid