Knowledgebase
WeKo IT - Support Systeem > WeKo IT - Ticketsysteem > Knowledgebase

Search help:


Omschakelen van POP3 naar IMAP

Solution

U gebruikt momenteel het POP3 protocol om uw email binnen uw email-client te lezen, maar u wilt dit voortaan via IMAP gaan doen.

Helaas is het niet mogelijk om een account om te wisselen van POP3 naar IMAP, email clients kunnen niet met deze wissel overweg. Wat u natuurlijk wel kunt doen, is het bestaande POP3 account niet langer opnemen in de synchronisatie (dit vindt u vaak in de instellingen van een account, afhankelijk van welk programma u gebruikt). U maakt dan een nieuw account aan met dezelfde inloggegevens als die van het POP3 account. Wanneer u het protocol mag kiezen, selecteert u IMAP en doorloopt u verder alle stappen.

** PAS OP : Verwijder niet het bestaande POP3 account! U loopt dan kans alle email kwijt te raken! **

Als u nog email in het POP3 account heeft staan welke u graag ook in het nieuwe IMAP-account wilt hebben, kunt u deze e-mail vaak van de ene naar de andere account slepen. Deze methode kan per e-mailprogramma verschillen, de helpfunctie van het programma kan u hier vaak een uitleg van vinden.

Let op: dit vindt dus allemaal plaats binnen uw email programma. Op de server hoeft u niets te veranderen, een email account op de server staat beide methodes toe.

 
Was this article helpful? yes / no
Related articles Verschil tussen POP3 en IMAP
Article details
Article ID: 3
Category: E-mail
Date added: 2017-03-09 13:32:07
Views: 161
Rating (Votes): Article rated 5.0/5.0 (1)

 
« Go back

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid