Knowledgebase
WeKo IT - Support Systeem > WeKo IT - Ticketsysteem > Knowledgebase

Search help:


Algemene e-mail instellingen

Solution

E-mail moet op ieder willekeurig apparaat in te stellen zijn met de algemene instellingen van onze e-mailservers. Deze zijn als volgt:

Inkomende mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl (pas dit aan naar uw domeinnaam)
Poort: 110 voor POP3, 143 voor IMAP
Gebruikersnaam: het volledige e-mailadres
Wachtwoord: door u aangemaakte wachtwoord behorende bij het specifieke e-mailadres
SSL: uit

Uitgaande mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl (pas dit aan naar uw domeinnaam)
Poort: 25 voor SMTP
Verificatie: vereist, gebruikersnaam en wachtwoord gelijk aan de inkomende server
SSL: uit

Mocht u de bovenstaande instellingen correct hebben ingevoerd, maar u kunt toch geen e-mail versturen dan kan dit duiden op een blokkade van poort 25 door uw internet-provider (ISP). Voorbeelden van internetproviders die deze poort blokkeren zijn KPN, Ziggo en Tele2. Gebruikt u in dit geval de uitgaande mailserver van uw internetprovider. Als u met bovenstaande gegevens geen e-mail kunt ontvangen, duidt dit vaak op onjuiste inloggegevens ofwel de inloggegevens van een verkeerde account (bijvoorbeeld het hoofd-account).

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog verdere vragen hebben, horen wij deze natuurlijk graag.

 
Was this article helpful? yes / no
Related articles U kunt geen e-mail verzenden, maar wel ontvangen
Article details
Article ID: 4
Category: E-mail
Date added: 2017-03-09 13:33:23
Views: 178
Rating (Votes): Article rated 5.0/5.0 (2)

 
« Go back

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid