Knowledgebase
WeKo IT - Support Systeem > WeKo IT - Ticketsysteem > Knowledgebase

Search help:


Hoe voeg ik een e-mail adres toe in Mozilla Thunderbird?

Solution

1. Start Mozilla Thunder bird op.

2. Kies bij 'Nieuwe account aanmaken:' voor de optie 'E-mail'.

3. Kies in het volgende venster 'Welkom bij Thunderbird' voor de optie 'Dit overslaan en mijn bestaande e-mailadres gebruiken'. U krijgt nu een 'E-mailaccountset-up' venster te zien' zoals hieronder.

  • Uw naam: Vul hier uw naam in. Dit kan zijn 'Pietje Puk' of zoals in het voorbeeld 'voorbeeld'.
  • E-mailadres: Vul hier uw volledige e-mailadres in
  • Wachtwoord: Hier dient u het wachtwoord in te stellen wat u zelf bedacht heeft toen u het betreffende e-mail adres in uw hostingpakket heeft aangemaakt. Dit is dus geen wachtwoord die wij hebben aangemaakt en wordt niet door ons bewaard. Noteer deze dus ergens goed!

Wanneer u dit heeft ingevuld, druk op de knop 'Doorgaan'.

4. Als u op de knop 'Doorgaan heeft gedrukt zal het probleem automatisch een aantal instellingen gaan invullen. Druk nog niet op de knop 'Klaar' maar druk nu op 'handmatige config'.

5. U krijgt nu een venster te zien met de uitgebreide configuratie zoals u hieronder ziet.

Vul in dit venster de gegevens als volgt in:

Serverhostnaam voor Inkomende e-mail:

Verander dit naar 'mail.uwdomein.nl' en kies hierbij voor IMAP of POP3, dit is afhankelijk van uw persoonlijke voorkeur.  Wij raden IMAP aan omdat hierbij de mail op de server blijft.

Kies bij SSL voor 'Geen' en bij Authenticatie voor 'Normaal wachtwoord'.De poort wordt automatisch aangepast aan POP3 of IMAP.

Serverhostnaam voor Uitgaande e-mail:

Let op! Uw/onze server voor uitgaande e-mail kunt u alleen gebruiken wanneer u internet provider 'poort 25' voor externe mailservers toestaat. Mocht u Internet Provider 'poort 25' open hebben staan dan kunt u dezelfde server gebruiken als degene die u voor inkomende e-mail heeft ingesteld, dus mail.uwdomein.nl. Mocht uw internet provider 'poort 25' hebben dichtstaan dan dient u de mailserver van uw Internet provider te gebruiken. U kunt hiervoor contact opnemen met uw provider, tevens staat het ook vaak op de website van uw provider.

Kies bij 'Poort' voor 25 en wederom SSL op 'Geen' en wederom voor 'Normaal wachtwoord'.

Gebruikersnaam:   Uw gebruikersnaam dient u aan te passen naar het volledige emailadres!

6. U kunt nu het account aanmaken door op de knop 'Klaar' te drukken. Er zal een beveiligingswaarschuwing naar voren komen

 

 
Was this article helpful? yes / no
Related articles Hoe voeg ik een e-mail adres toe in Outlook ?
Hoe voeg ik een e-mail adres toe in Windows Live Mail?
Article details
Article ID: 6
Category: E-mail
Date added: 2017-03-09 13:37:56
Views: 168
Rating (Votes): Article rated 5.0/5.0 (1)

 
« Go back

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid