Knowledgebase
WeKo IT - Support Systeem > WeKo IT - Ticketsysteem > Knowledgebase

Search help:


Hoe voeg ik een e-mail adres toe in Windows Live Mail?

Solution

Deze handleiding is gebaseerd op de engelstalige versie van Windows (Live) Mail.
De Nederlandse termen zijn tussen haakjes aangegeven.

1. Open Windows Mail en ga naar tools(extra) en dan naar accounts.



2. Klik op add (toevoegen)



3. Klik op e-mail account en klik op next (volgende)



4. Vul hier uw naam in en klik op next (volgende)



5. Vul uw volledige e-mail adres in en klik op next (volgende)



6. Selecteer het gewenste type account. Wij raden IMAP aan omdat hierbij de mail op de server blijft.



7. Wanneer u heeft gekozen voor POP3 of IMAP dient u de andere 2 velden in te vullen:

  • Incoming e-mail server (POP3 or IMAP): Dit is de server waarmee u verbind om uw e-mails op te halen. Pas de server aan van mail.uwdomein.nl naar uw eigen domeinnaam. Bijvoorbeeld mail.flexwebhosting.nl.
  • Outgoing e-mail server (SMTP): Uw/onze server voor uitgaande e-mail kunt u alleen gebruiken wanneer u internet provider 'poort 25' voor externe mailservers toestaat. Mocht u Internet Provider 'poort 25' open hebben staan dan kunt u dezelfde server gebruiken als degene die u voor inkomende e-mail heeft ingesteld, dus mail.uwdomein.nl. Mocht uw internet provider 'poort 25' hebben dichtstaan dan dient u de mailserver van uw Internet provider te gebruiken. U kunt hiervoor contact opnemen met uw provider, tevens staat het ook vaak op de website van uw provider.Mocht u uw eigen (mail.uwdomein.nl) uitgaande mailserver gebruiken, dan dient u 'Outgoing server requires authentication' aan te vinken en dezelfde gegevens in te vullen als voor de inkomende mailserver. Mocht u de uitgaande mailserver van uw Internet Provider hebben ingevuld, dan dient deze uit te staan.

Klik na het invullen van de juiste gegevens op next (volgende) om door te gaan.



8. Vul in het volgende venster de gebruikersgegevens in van uw email account:

  • E-mail username (E-mail gebruikersnaam): Hier dient u uw complete e-mailadres in te stellen. Bijvoorbeeld voorbeeld@wekoit.nl
  • Password: Hier dient u het wachtwoord in te stellen wat u zelf bedacht heeft toen u het betreffende e-mail adres in uw hostingpakket heeft aangemaakt. Dit is dus geen wachtwoord die wij hebben aangemaakt en wordt niet door ons bewaard. Noteer deze dus ergens goed!

Druk hierna op next (volgende)

9. Wanneer u op next heeft gedrukt kunt u de wizard voltooien en heeft u het account toegevoegd.

 
Was this article helpful? yes / no
Related articles Hoe voeg ik een e-mail adres toe in Outlook ?
Hoe voeg ik een e-mail adres toe in Mozilla Thunderbird?
Outlook en Windows 10
Article details
Article ID: 7
Category: E-mail
Date added: 2017-03-09 13:39:39
Views: 359
Rating (Votes): Article rated 5.0/5.0 (2)

 
« Go back

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid